LAPIERRE

Webová stránka značky: LAPIERRE

Filozofia

Po viac ako 70 rokov Lapierre kombinuje technologické inovácie, dizajn, zmysel pre detail a skúsenosti, aby ponúkol to najlepšie a dobre vyzerajúci bicykel.

Nezáleží na tom, ako jazdíš, či uprednostňuješ cestné alebo MTB preteky, či jazdíš rekreačne, športovo alebo fitness, vždy nájdeš v ponuke Lapierre bicykel svojich snov. Všetky naše bicykle sú vyrábané vo Francúzsku. Lapierre je lídrom najvyššej kvality MTB bicyklov na francúzskom trhu a teraz sústredí svoje úsilie aj do sveta. Súčasný vodca v top modeloch MTB bicyklov na francúzskom trhu sa teraz snaží dobyť zvyšok sveta.

Testované profesionálnymi jazdcami.

Kvalita našich bicyklov je potvrdzovaná každým dňom tímom FDJ, Lapierre XC, Lapierre Gravity Republic alebo Lapierre podporený Saab-Salomon tímom a hlavne samotnou ikonou MTB Nicolasom Vouillozom.

Vývojové oddelenie v Dijone, v mieste založenia firmy, nám pripomína, kde stále zostáva srdce technologického vývoja pre MTB a cestné bicykle.

Celý tím inžinierov, jazdcov a milovníkov bicyklov sa venuje výskumu a inováciám, najmä preto, aby sa snúbila myšlienky s praxou. Naši vývojoví inžinieri aktívne testujú každú súčasť s celým tímom a hlavne s jazdcami. V Lapierre každý jazdí na bicykli a podieľa sa na overovaní výskumu a spätnej väzby do výskumu.

Spôsob ručnej montáže - handmade.

Výstupná kontrola kvality v Lapierre je pre nás dôležitá. Všetky bicykle Lapierre sú montované vo Francúzsku, každý zamestnanec sa registruje v "Bike pass" a takto je následne spojený s každým bicyklom až ku vám. Nám to umožňuje sledovať kvalitu v každej fáze procesu montáže. A tým je možné dohľadať kto bicykel zložil a prejsť tak celý proces výroby. 

História

V roku 1946 začal vo francúzskom Dijone Gaston LAPIERRE vyrábať bicykle v malom. Čoskoro  zaznamenal úspech a využil potenciál odvetvia, ktoré veľmi rýchle rástlo.

V roku 1960 prevzal vedenie spoločnosti jeho syn Jacky LAPIERRE.

V roku 1972 vyrástla nová továreň v priemyslovej zóne Dijonu, ktorá dokázala obsiahnuť narastajúcu výrobu. Spolu so závodom bola vystavaná aj nová budova pre predaj náhradných dielov a showroom. Značka Lapierre ™ začala prekvitať a postupne vošla do povedomia v komunite cyklistov a špecialistov.

Vedúce pozície v MTB

V 80. rokoch sa Lapierre ™ ako jedna z mála európskych spoločností, ktorá dokázala predpovedať a zachytiť fenomén horských bicyklov, rýchlo stala lídrom na tomto trhu. Lapierre ™ začal sponzorovať niekoľko pretekárskych MTB tímov, ktoré získavali tituly na všetkých úrovniach.

V januári 1993 oznámila spoločnosť Accell Group (Holandsko) svoj zámer zakúpiť 33 percent akcií Lapierre ™, v roku 1996 sa partnerstvo ukázalo ako úspešné a tak sa v máji toho istého roku spoločnosť Lapierre ™ rozhodla predať aj zvyšok akcií.

V tejto dobe prevzal vedenie firmy Gilles LAPIERRE™ , syn Jackie LAPIERRE™ . Od tohoto roku spoločnosť ďalej úspešne rastie.

Cestná cyklistika

Potom, čo bola - predovšetkým vďaka presvedčivým technológiám a výsledkom pretekov - posilnená image Lapierre MTB, rozhodol sa Gilles Lapierre pre rovnaký pokus na poli cestných bicyklov.

Cestná cyklistika bola vždy dôležitou súčasťou kultúry spoločnosti a pre dosiahnutie rovnakého úspechu ako v segmente MTB bola nutná ambiciózna marketingová stratégia. To viedlo k rozhodnutiu sponzorovať dijonský klub cestných cyklistov SCOD, ktorý bol oficiálne premenovaný na SCOD / TEAM Lapierre.

Krok za krokom tento klub dosahoval najlepšiu úroveň vo Francúzsku: DN1. V roku 2000 sa člen Lapierre tímu Romain Mary stal majstrom Francúzska v divízii DN1 amatérskej elity.

2001 Revolúcia X-Control

Rok 2001 sa stal pre Lapierre kľúčovým rokom. Po troch rokoch výskumu a vývoja predstavil Lapierre celoodpružený horský bicykel vybavený patentovaným systémom zadného pruženia "FPS". Od tejto chvíle jazdci nachádzajú ideálnu kombináciu efektivity a komfortu v jednom bicykli. V tom istom roku vyhral Jérôme Chiotti majstrovstvá Francúzska v MTB na svojom X-Control ako vôbec prvý jazdec, ktorý kedy zvíťazil na celoodpruženom bicykli.

Vyššia úroveň cestných a horských bicyklov

V nasledujúcom roku 2002 urobil Lapierre významný krok v oblasti závodnej cestnej cyklistiky, keď začal spoluprácu s profesionálnym tímom Française des Jeux. Lapierre sa tak teraz objavuje na elitných pretekoch vrátane prestížnej Tour de France. Výsledky sa dostavili veľmi rýchlo - jazdec stajne FDJ Nicolas Vogondy získal pre Lapierre víťazstvo z majstrovstiev Francúzska.

Počas sezóny 2003 sa Lapierre rozhodol rozšíriť svoje pole pôsobnosti. Potom, čo Lapierre a desaťnásobný DH svetový šampión Nicolas Vouilloz podpísali 3-ročný kontrakt, doplnili rad horských bicyklov aj kolekcia freeride a DH bicyklov.

Lapierre tiež predstavil úplne novú technológiu výroby ľahkých karbónových rámov - LP 0.9C. Vďaka tomuto prelomovému riešeniu mohol byť predstavený cestný rám vážiaci iba 900 gramov.

S posilňovaním technologického pokroku firmy zostali výsledky pretekárov Lapierre vo všetkých disciplínach aj naďalej impozantné. Tím FDJ bol jediný, ktorý získal štyri dresy na Tour de France 2003 a preteky dokončil v zelenom drese vďaka agresívnemu šprintu Baden Cooka v záverečnej etape.

Hoci sa často zdá, že cyklistika je doménou mužov, Lapierre už mnoho rokov podporuje ženský triatlonový tím. Mimoriadne výkony Audrey Clea zahŕňajú druhé miesto na svetovom šampionáte a víťazstvo na známom preteku Nice Triathlon.

Kolekcia víťazných dresov bola doplnená počas Giro d'Italia 2004, kedy Bradley McGee po pôsobivom prológu získal ružový dres.

Jean-Christophe Péraud, jeden z najlepších XC jazdcov, obsadil celkové štvrté miesto vo svetovom pohári 2004 po siedmom závode v talianskom Livigne. Jeho výkony mu zabezpečili miesto vo francúzskom olympijskom tíme. Na Olympijských hrách v Aténach 2004 skončil na úctyhodnom 11. mieste.

V kolekcii 2005 bolo predstavených niekoľko inovácií ako nový X-Control Evo2 s vylepšeným systémom zadného odpruženia FPS2. Lapierre sa tiež začal sústrediť na export a od roku 2005 distribuuje bicykle do USA, Kanady, Španielska a Nemecka.

V tejto dobe sa Lapierre stal hlavným partnerom Roc d'Azur - najväčšieho medzinárodného MTB podniku na svete so 16.000 účastníkmi.

Francis Mourey vyhral na svojom Lapierre francúzsky cyklokrosový šampionát a začal tak dlhú sériu víťazstiev.

Nový typ bicykla, otvorený svetu

V roku 2006 oslávil Lapierre svoje 60. narodeniny a pri tejto príležitosti začal vyrábať celoodpružený bicykel nazvaný Passport.

Nový „à la carte“ program - Web Series - umožňuje každému vybrať si komponenty pre svoj cestný bicykel pomocou on-line konfigurátora. Vzhľadom k tomu, že bicykle sú kompletované vo Francúzsku, záujemcovia z Európy môžu od svojho autorizovaného dealera dostať svoje bicykle už za 2 týždne po zadaní objednávky. V roku 2007 predstavil Lapierre vlastné riešenie zadného pruženia, tzv. OST platformu, ušitú na mieru predovšetkým modelom s vyššími zdvihmi. Touto technológiou boli vybavené modely radu Zesty a Spicy. Cieľom OST bolo vytvoriť špičkový all-mountain bike s dokonalou kombináciou hmotnosti, univerzálnosti, výkonu a optimalizovanou geometriou pre maximálny pôžitok z jazdy.

Lapierre ešte viac rozšíril svoje exportné aktivity. Svoje výrobky teraz dodáva do väčšiny európskych krajín, Severnej Ameriky a Ázie. Lapierre sa tak stal medzinárodnou značkou. Vo Francúzsku získal Lapierre ocenenie "horský bicykel roka" (francúzsky časopis Vélo Vert), "cestný bicykel roka" (časopis Le Cycle) a v Španielsku "Objav roka".

Tímy Lapierre zostávajú dôležitou súčasťou stratégie značky. Nicolas Vouilloz, niekoľkonásobný víťaz francúzskeho rally šampionátu, sa rozhodol vrátiť späť k MTB a ku svojim doterajším úspechom pridal ďalšie trofeje z enduro a DH závodov. Cédric Ravanel dokázal, že je jeden z najlepších XC jazdcov vďaka umiestneniu v top 3 v priebehu svetového pohára, ktorý dokončil ako celkovo šiesty.

Snahy Sandyho Casara (FDJ) boli konečne odmenené víťazstvom v jednej z etáp Tour de France.

Po dvoch rokoch výskumu a vývoja prehodnotil Lapierre kolekciu cestných bicyklov a spustil výrobu úplne nového X-Lite II karbónového rámu, ktorý bol stelesnením ľahkosti a moderných technológií.

Aby Lapierre zachytil vlnu rastúcej obľuby city bikov (mestských bicyklov), vzniklo úplne nové oddelenie výroby. Bol to dvojfázový proces:

- Zahájenie spolupráce s JC Decaux a výroba jeho známych city bikov (Velib, Velo'v, Le vélo ...).

- Výroba nových city bikov kolekcie Sitandgo!, ktoré ťaží z know-how Lapierre.

2009: Lapierre, ktorý pred 50 rokmi ročne produkoval iba 6.000 bicyklov, teraz vyrába viac ako 90.000 bicyklov ročne na troch miestach vo Francúzsku. Dijon - mesto, kde všetko začalo, zostáva naďalej srdcom technologického pokroku, kde sa realizujú ďalšie výzvy a projekty.

Škótsky pretekár Danny Hart, sa pripojil k tímu Lapierre Saab Salomon v roku 2008, spolu s Davidom Vasquezom a Gregom Doucendom. Vyhral DH svetového pohára juniorov, získal bronzovú medailu v majstrovstvách sveta v DH a skončil na 2. mieste v majstrovstvách Anglicka.

V roku 2010 Alexis Vuillermoz z tímu Lapierre International sa stal francúzsky šampión v U23 XC.

Výkonnosť a Technológie

2011: V Dalby Forest sa stal Lapierre prvou značkou, ktorá vyhrala preteky Svetového pohára s bicyklom s 29" kolesami, vďaka Pauline Ferrand-Prevot s Lapierre ProRace 29. Tento model dokázal vyhrať štyri preteky svetového pohára v rade. Lapierre tiež predstavil OST+, vývoj svojho OST závesného systému: nová kinematika s vylepšenými krivkami pre vyššiu citlivosť a lepšiu efektivitu šliapania.

Počas tohoto roka, Nicolas Vouilloz, ktory vyhral 10-krát majstrovstvá sveta v Downhille nastúpil do tímu Lapierre. Pracoval spolu s inžiniermi a produktovými manažérmi pri vývoji nových modelov Lapierre, Súčasne sa ešte zúčastňuje niektorých závodov Enduro.

Cestné bicykle oslávili 10 rokov partnerstva s FDJfr., Francúzskym profesionálnym tímom.

Január 2011- Majstrovstvá sveta v ragby na legendárnom štadióne Eden Park Stadium. Pri tejto športovej udalosti, Lapierre spolupracuje so známou značkou v ragby, Eden Park. Vytvorili dve limitované edície mestských bicyklov, ktoré oživujú kúzlo mestských bicyklov.

2012: Po 5tich rokoch vývoja vznikol prvý elektronicky riadený zadný tlmič, ktorý bol vyvinutý Lapierre a RockShox. „E:I Shock“ je automatický systém odpruženia, ktorý zaznamenáva otrasy zo zeme a rýchlosť šlapania, tieto informácie používa na určenie optimálneho nastavenia zadného tlmiča a to všetko v zlomku sekundy.

V súťažiach sa podarilo Lapierre získať titul majstra sveta v DH. Loic Bruni zvíťazil so svojím Lapierre DH vo svetovom pohári juniorov, a tiež v majstrovstvách sveta juniorov

Tím FDJ.fr mal úspešný rok na Tour de France. Zvíťazili v dvoch etapách: Thibaut Pinot (8. etapa) a Pierrick Fedrigo (15. etapa).

2013: Lapierre zahájil svoju koncepciu OVERVOLT. Táto koncepcia bude aj naďalej vyvíjaná, má totiž otvoriť možnosť jazdy na horských bicykloch pre viac ľudí.

V súťažiach sa Tím Lapierre Gravity republic objavil často na pódiách svetového pohára DH. Do tímu patrili: Loris Vergier (víťaz svetového pohára juniorov), Emmeline Ragot (2. v dámskom svetovom pohári), Sam Blenkinsop (5. vo svetovom pohári a 4. na majstrovstvách sveta).

Nicolas Vouilloz vyhral etapu na Enduro Svetovej sérii vo Val d'Allos.

2014: Opäť náročný rok pre Lapierre tímy. Niekoľko týždňov po tom, čo tím FDJfr. použil Aircode, sa Thibaut Pinot umiestnil na 3. mieste v Tour de France a získal ocenenie najlepšieho mladého jazdca na Tour de France. Tím počas tejto sezóny zaznamenal veľa úspechov: Arthur Vichot zvíťazil v záverečnej etape Paríž - Nice, Arnaud Demar & Nacer Bouchanni sa umiestnili na popredných miestach na francúzskych majstrovstvách, Nacer Bouchanni zvíťazil v troch etapách Giro a získal červený trikot pre najlepšieho šprintéra. Dokázal tiež zvíťaziť v dvoch etapách na Vuelte.

Team Lapierre Gravity republic bol najlepším tímom v rebríčku UCI "Gravity", s Loic Bruni, Sam Blenkunsop, Emmeline Ragot a Loris Vergier. Emmeline Ragot zvíťazila so svojím novým Lapierre DH v dvoch kolách svetového pohára, a Loris Vergier dominoval juniorom, získal titul majstra sveta a tiež vyhral v celkovom hodnotení svetového pohára.

Lapierre rozšíril svoju ponuku o Lapierre Ultimate, kde si môžete zostaviť svoj vlastný bicykel, čo je pre cestné bicykle veľmi populárne

Jednoducho nechceme prestať prekvapovať ...

Žiadne produkty značky LAPIERRE sa nenašli...